2010. szeptember 7., kedd

Szerintem hova menj…


Amióta hazajöttem, a legidegesítőbb, rendszeresen nekem szegezett kérdés az, hogy hol volt a legjobb. És azzal sem nagyon tudok mit kezdeni, amikor ismerősök tőlem várják, hogy megmondjam, hova menjenek nyaralni jövő nyáron. Hosszas gondolkodás, osztás és szorzás annyit tudok csak kinyögni, hogy hol volt a legérdekesebb. Tíz hét alatt hat országban jártam, és szerintem te, drága olvasó, az alábbi sorrendben keresd fel ezeket, ha minél többet szeretnél megtudni a világról.
Indonézia – Indonézia valamennyi szigetének bejárására valószínűleg egy élet sem elég, de ha az ember csak az ország nekem legjobban tetsző, keleti részére koncentrál, akkor is talál magának érdekességet néhány évre. Gyönyörű természet, elhagyatott, fehér homokú tengerpartok, remek búvárkodás, ráadásul mindez fillérekért.
Vietnam – Valamilyen megfejthetetlen okból sok utazót nem győz meg Vietnam, én viszont egészen le voltam nyűgözve. Működő és pörgő ország, izgalmas nagyvárosokkal, hangulatos kisvárosokkal, remek ételekkel és fantasztikus tájakkal.
Szingapúr – délkelt Ázsia vezető metropolisza. High-tech technológia mindenhol; igaz drága mulatság. De Szingapúrt egyszer látni kell.
Malajzia – Ázsia Svájca, ahol annak ellenére ugyanolyan élénkek a színek, mint a kontinensen mindenhol, hogy nem áll derékig a dzsuva, a buszokon pedig kényelmesek az ülések. Aki vágyik az egzotikumra, ám ragaszkodik a kényelemhez, annak Malajzia ideális választás. Ráadásul ez a régió legváltozatosabb országa, a teljesen kínai nagyvárosoktól a borneói dzsungelig.
Kambodzsa – Egyrészt Angkor nélkül teljes életet nem lehet leélni, másrészt ez az igazi trópus, a borzalmas történelmével és a rohadás mindent átjáró, penetráns szagával.
Brunei – Ha már Malajziában, azonban belül is Borneón jársz, akkor futás ide.