2010. augusztus 7., szombat

Szingapúr II

Másnap délelőtt a botanikus kerttel, azon belül is az orchidea parkkal kezdtem. Mivel anya is szereti őket, így elmentem megnézni, hogy hányféle, fajta létezik. 30-ig számoltam, utána feladtam. Mindenféle színárnyalatban voltak. (Képek a picasan).
Innen egy óra metrózással jutottam el Sentosa szigetére. Ez igazából Szingapúr szórakoztató központja. Van itt minden, ami szem-szájnak ingere. Csak győzze az ember anyagilag. Sajnos itt lettem áldozata a kemény szingapúri törvényekkel. Megbírságoltak 100 SGD-re, mert szemeteltem. Vagyis nem direkt, hanem csak nem vettem észre, hogy a zsebemből kiesett egy zsebkendő. A kamera szűrte ki. Az egész metro be van kamerázva, de még a buszok is. Tulajdonképpen még rendesek is voltak, mert nem szándékosnak vették. Ha annak nézik, akkor nem 100, hanem 500 dollár lett volna a büntetés. Elég érzékenyen érintett 
Visszatérve Sentosára. Három programra fizettem be: az első egy 4D-s mozi volt. Itt egy Karib tenger kalózaihoz hasonlót csináltak 4D-ben félórás filmként. Sokáig találgattuk otthon, hogy mi lehet a negyedik dimenzió, de egyik sem nyert. Vagyis félig a szag, de nem az. Az érzések a helyes megoldás. Ugyanis pl. mikor a hajó ment a vízen olyan levegőt fújtak be, mintha mi is ott lennénk. Vagy ha vizes lett valaki, akkor a székből víz csapódott az arcba. De hasonló volt a méhcsípés vagy a pókmászás is a lábnál. Fura volt, de egyben nagyon jó is.  A második műsor az egy 3D-s hullámvasút volt. Egy szerkezetbe kellett beülni, és az mozgott. Eszméletlen volt. A harmadik egy műsor volt, aminek a címe: The Son of the Sea. Elsőnek gyerek műsornak tűnik, de lassan két éve fut napi két előadásban, és még mindig fullon van. Ez is a látványról szól. Zenés musical féleség, tele látványosabbnál látványosabb elemekkel. A lenyűgözés a lényege ennek is.
Innen már csak hazafelé vettem az irányt, hiszen másnap korán kellett kelni.

Most itt vagyok Jakartában; várom az indulást. A blog írásakor még két és fél óra van hátra. Kupang a célállomás, Nyugat Timorban. Nem tudom, hogy lesz net, de igyekszek. Sajna képeket nem tudok feltölteni. Olyan lassú a wifi, hogy képtelenség. Sajnálom.