2014. március 2., vasárnap

Dubai - Omán - ELŐZMÉNYEK

2013 áprilisában jelentette be a WizzAir, hogy ősztől közvetlen járatot indít Budapest és Dubai között. Gyorsan felhívtam 1-2 barátot, hogy lenne-e kedvük kijönni. Igent mondtak, így hárman vágtunk bele. Előzetesen úgy volt, hogy egy ismerősömnél alszunk majd, de időközben ez a terv megbukott. Többen is jelentkeztek az útra, így elvetettem ezt a lehetőséget. A jegyhez annyi hozzátartozik, hogy életemben először - a hosszú út miatt - vettem egy XXLong ülőhelyet, amihez elsőbbségi beszállás is járt. Itt kényelmesebb volt az út, ez tény - de Európán belül nem éri meg a plusz pénzt. (Ott simán kibírható a 1-2,5 órás út). 


Sokáig nem foglalkoztam az úttal; csak az ősz folyamán vettem elő. (Mindig volt előtte másik út, amelyik prioritást élvezett. Sorrendben: El Camino, Azerbajdzsán, Irán, Irak, USA, Izrael – a linkekre kattintva bejön az adott út beszámolója).

Valamikor novemberben vettem elő az utat. Nézegettem, hogy hova lehetne még esetleg Dubaiból elmenni. Az Arab-félsziget országaiban „gondolkodtam”. Amik szóba jöttek: Katar, Kuvait, Szaúd-Arábia, és Omán. Amiket elvetettem: Bahrein és Jemen. Utóbbi kettőben még forradalmi a helyzet. Katarral és Kuvaittal az volt a baj – annak ellenére, hogy a vízum nem probléma –, hogy igazából látnivalót nem ad. Kb. azok országok, amikről csak el lehet mondani, hogy járt ott ez ember – de ezen felül sokat nem nyújtanak. Így leredukálódott 2 országra: Omán és Szaúd-Arábia. Utóbbival a vízum nehézkes. A világ egyik legzártabb országa, ahova vízumot szerezni szinte lehetetlen; nem az, de piszok sok mindent kérnek. (Ami végképp eldöntötte, az az, amikor kiderült, hogy többen megyünk. Egyedülálló nő férj nélkül nem léphet be az országba). Így kizárásos alapon maradt Omán.

Dubaial nem kellett sokat foglalkozni. Nagyjából a 4 napba minden belefér, amit meg szerettünk volna nézni. 3 nap Dubai, egy nap Abu Dhabi (utóbbiba kétszer is eljutottunk végül, de erről majd később). A vízumot utazási irodán keresztül intéztük. Mivel egyirányú jegyek voltak, így nem tudtuk igénybe venni a Budport szolgáltatását. A Pyramid Travel intézte a vízumot, a szállást, és a teljes utat. A Holiday Inn Dubai Al Barsha szállóba foglaltunk szállást, mely a metrótól 200 méterre helyezkedett el. A tetőtérről pedig mind a Burj Al Arabot, mind a Burj Khaliát láttuk. Meg voltunk elégedve a szállodával.



Omán Dubai-jal ellentétben már több szervezést igényelt. Több beszámolót is elolvastam, illetve ismerősök is adtak segítséget, akik voltak már itt. Hosszas tervezgetés után alakult ki a végleges program. Lényegében, amit akartunk, azt sikerült megnézni – utólag is elmondható. Hiányérzet nem maradt. Omán nagy előnye még, hogy a határon a 10 napos vízum 5 riálért (kb. 3000 Ft – 1 OMR = 600 Ft) felvehető.