2014. március 17., hétfő

Dubai 2

Az első abu-dhabi nap után a szálloda tetején lévő medence partján pihentük ki a fáradalmakat. A kilátás a teraszról eszméletlen volt: szemben velünk a Burj Al Arab szálloda, míg a másik irányba a Burj Khalifa.

Második nap este, mint már említettem, a Burj Al Arab-ba mentünk el. Itthon is tervben volt, hogy el kéne, de végül 4-en vállalkoztunk. Így is nagy szerencsénk volt, mert szerda este fél 12-re kaptunk csak szabad helyet a Skyview Bar-ba. Ez 200 méter magasan van, és megfigyelhető az éjszakai Dubai.

A Burj Al Arab-ról (Arabok-tornya) röviden. A világ egyik legimpozánsabb 7 csillagos szállodája. Luxus mindenhol és mindenütt. 321 méter magas és 280 méterrel bentebb található egy mesterséges szigeten. Az arab vitorlás hajót formázó épület tervezésénél egy olyan építészeti alkotást próbáltak létrehozni, amely Dubaj szimbólumává válhat.

Ezt a célját elérte, hiszen ma már világszerte ismert. Előzetes foglalás nélkül be sem lehet menni a szállodába. Nekünk is többször ellenőrizték, míg felértünk az étterembe. Kötelező fogyasztás van: 265 AED, kb. 16.000 Ft. Ezt egy koktéllal és egy sütivel hoztuk össze.

Ez a legolcsóbb módja, hogy bejusson valaki a luxus eme forrásába. Egy hatalmas belső fogadott minket, ahova egy mozgólépcsővel lehetett feljutni, egy akvárium mellett. Hatalmas élmény volt. A bar pazar, de a kilátás még pazarabb.

Utolsó Dubai napunkat az Atlantisz szállodánál kezdtünk, ami a Pálma szigetcsoporton található. Szintén 7 csillagos szállodáról van szó. Taxival mentünk, de visszafelé a mágnes vasutat választottuk.

A pálma-forma csak a magasról vehető ki, de az ágak jól látszódtak a metróról is. 2008-ban adták át. A pálmán minden megtalálható, ami szem-szájnak ingere.

35 km volt a taxival a Dubai Múzeum, amelyért mindössze 2400 Ft-nak megfelelő dirhamot fizettünk. Szegény taxis rosszul adott vissza, ami mi is csak később vettünk észre. 1799-ben épült az erőd, amely ma a múzeumnak helyet ad. Ízlésesen rendezték be, ahol ízelítőt kapunk Dubai történelméről a kezdetektől 1980-ig.

A sivatagi élettől kezdve a tradicionális otthonokon át, a mecset életét és működését, a (gyöngy) halászatot mutatja be. Az ősi hajóépítést is láthatjuk.

A Mall of the Emirates-ben töltöttük el a hátralévő időt. Ebben a Mall-ban található a világ egyetlen, és legnagyobb fedett pályás sípályája. Síelni, snowboardozni, és szánkózni is lehet benne. A leghosszabb pálya 400 méter, és 85 méter magas. 5 különböző pálya van benne. Ahogy megfogalmaztuk: elmentünk a télből (február) a nyárba, hogy a nyárban megkeressük a telet :D

7-re értünk vissza a szállodába. Fél 8-ra jött értünk a transzfer, ami kivitt minket a reptérre, és kezdetét vette a következő utazás: OMÁNba. A Swiss járata időben érkezett. Az Airbus A330-as tömve volt, de 45 percet könnyen ki lehetett bírni.